Цьогорічний травень видався рясним на події, особливо його останній тиждень: День Святої Трійці, День Києва, фінал Ліги чемпіонів УЄФА 2018. Серед святкового розмаїття кожен міг обрати розваги до смаку: чи то спортивно-футбольні баталії, чи культурно-мистецьке дійство, чи кулінарно-пивне шоу. Вечір 26 травня у Київському Будинку Вчених зібрав шанувальників cалон-ансамблю «Колекція Розумовських» на концерт з творчою назвою «Музичні Шедеври». Феєричні емоції надихнули мене на непереборне бажання поділитися враженнями від чудового дійства.
З історичних джерел відомо, що талант співака та врода українського хлопця Олексія Розума стали запорукою становлення однієї з найвідоміших родин середини ХVIII століття–Розумовських. Графський титул, подарований імператрицею, забезпечили визнання та впливовість для усієї великої родини не лише у Російській імперії, а й за її межами. Родинним гаслом сім’ї Розумовських було «Famamexfenderefactis!» або «Славу примножувати ділами!» Підтвердженням цьому гаслу стали здобутки членів сім’ї у мистецтві, освіті, науці, військовій справі, меценатстві… Сьогодні серед іншого з багатої нотної колекції графів Розумовських у лоно української культури повертаються музичні шедеври ХVIII століття, які чекали свого часу у фондах Національної бібліотеки імені В.І. Вернадського майже 300 років!
І все це завдячуючи творчій пошуковій праці керівника салон-ансамблю «Колекція Розумовських» скрипаля Валерія Супрунюка.
Постійна жива музична творчість артистів ансамблю, відтворення забутого та пошук нового у поєднанні з наполегливою працею і талантом дозволяє митцям мати у своєму репертуарі понад 400 різних за характером музичних творів. Подружжя Валерій та Олена Супрунюк, син Валерій грають музику для трьох солістів нині популярну в Європі, хоча мало відому в Україні. Виконання більш традиційних творів насичують партією фортепіано. Сьогодні в репертуарі салон-ансамблю програми французької, німецької, австрійської, італійської, чеської музики.
Елегантна публіка, як виявилося згодом, до того ще й добре обізнана, весела та вдячна почала збиратися ще задовго до початку концерту. Приємне здивування викликала присутність у концертній залі переважної більшості молодих людей. Щойно на сцену вийшли артисти ансамблю, зазвучали перші акорди популярної класичної музики ХVIII століття, як у мене не залишилося жодних сумнівів щодо очікуваних вражень. Добре обізнаний у смаках глядацької аудиторії Валерій Супрунюк вніс до репертуару найкращі, найвідоміші музичні шедеври – класичні хіти галантної епохи ХVII–ХVIII ст.ст. Його щира відкрита європейська манера спілкування з публікою мимоволі спонукала почуватися не просто глядачем, а бажаним учасником творчого дійства.
Атмосферу світського музичного салону особливо передає унікальний склад ансамблю – дві скрипки і фагот. Фагот тримає емоційне навантаження впродовж усього концерту, створюючи широким тембровим діапазоном ілюзію присутності повного оркестру або ж, навпаки, виконуючи сольну партію.
Елегантно-практична естетика cалон-ансамблю «Колекція Розумовських» набагато ширша, ніж просто гламурна салонна музика для обраного кола осіб. Нашому бурхливому сьогоденню бракує такої романтично-готичної музики, слухаючи яку переносишся на зелену галявину віденського лісу, до розкішного версальського парку або заквітчаної садиби німецького дворянина. Твори з нотної колекції графів Розумовських композиторів Антоніо Лорензіті, Антоніно Каммеля, Моцарта, королів австрійського та французького вальсу Йогана Штрауса, Еміля Вальдтейфеля та інших, не менш відомих авторів, надихають, додають життєвої наснаги, душевної насолоди.
У музичному калейдоскопі швидко плине час.
Заключна частина концерту. Обіцяний сюрприз, який переносить нас до Америки у Нью-Йорк, Чікаго, Новий Орлеан кінця ХIХ – початку ХХ століття: звучить найвідоміший твір композитора Скотта Джопліна «Артист естради». Скотт Джоплін – король регтайму – нової американської салонної, неймовірно крутої, дивовижної музики, від якої хочеться танцювати, імпровізувати, літати…
Концерт cалон-ансамблю «Колекція Розумовських» .– це феєрія Музики, Світла та Квітів, незабутні враження, вибухові емоції, бурхливі оплески, світлини на згадку і сподівання на нові зустрічі, які однаково важливі як для артистів, так і глядачів.
Тамара Маркелова,
редактор журналу «Оксамит»
Leave a Reply