Стр. 62 - Oksamyt-2-8_2015

Упрощенная HTML-версия

60
Оксамит 
арт-палітра
до супрематизму і через супрематизм до чорного
квадрату. «Чорний квадрат» є центральною час-
тиною триптиху, в якому також присутні чорний
хрест і чорний трикутник. Квадрат має дуже сим-
волічний зміст та семантику і неначе уособлює
в собі всю абстракцію, створену до нього. Отже,
Малевич привів все мистецтво до максимально
абстрагованої форми. Ось подивіться: в квадраті є
рівновага. Трикутник позбавлений цієї рівноваги,
адже в ньому є сходження і спад. Навіть крапка
не змогла максимально відобразити символіку аб-
стракції, адже може бути початком руху. Про це Ма-
левич писав у своїх щоденниках. І, спостерігаючи
за митцями і звичайними людьми, розумієш, що
так воно і є. Люди, не пов’язані з мистецтвом,
чомусь дуже активно реагують тільки на чорний
квадрат. Тобто, на підсвідомому рівні дійсно від-
булась та максимальна абстракція, до якої Малевич
прагнув у житті. Справжність мистецтва вимірю-
ється часом. Залишається тільки те, що є вагомим.
Квадрат намалювати нескладно. Складно написати
ту концептуальну складову, яку Малевич виклав
у своїх щоденниках – погляди на філософію, куль-
туру, мистецтво. Від цих щоденників можна про-
стежити лінію зародження авангарду».
Біля великого абстрактного полотна «Дерево»,
яке, ніби велика крапка, завершує експозицію ви-
ставки, зупиняємося. Це – живопис Олександра
Храпачова. Цікавлюся, якими думками переймав-
ся мій співрозмовник під час її створення. Олек-
сандр Храпачов: «Я абстрагував свою останню се-
рію «Рефлексії підсвідомості» у вільний живопис
без посилання на реалістичне мистецтво. Це було
Олександр
Храпачов
«Дерево».
110 х 120,
полотно,
олія.
2014 р.
Іван Марчук
«Погляд
у безмежність».
полотно,
олія.2014 р.